Yrityksen strategia – modernilla ja osallistavalla tavalla!
19.2.2020 | Veikko Törrönen
Yrityksen strategia perinteisellä tavalla tehtynä ei toimi enää tässä hetkessä parhaalla mahdollisella tavalla. Saat tästä blogista ohjausta siihen, miten strategiatyötä tehdään modernilla, osallistavalla ja tuloksekkaalla tavalla.
Yrityksen strategia perinteisellä kaavalla tehtynä
Strategiatyö tehdään perinteisesti edelleen liian usein johtoryhmän sisäisenä työnä – ilman vahvaa asiakasymmärrystä ja työntekijöiden sitouttamista mukaan sen tekemiseen. Tämä aiheuttaa muun muassa seuraavia haasteita:
- Strategia rakentuu pääosin johdon uskomuksiin (vs. tutkittu tieto) siitä, miksi yritys on menestynyt kyseiseen hetkeen asti (hyvin tai huonosti).
- Strategia ei sisällä selkeää näkemystä siitä, mihin asiakastarpeiden, toimintaympäristön ja markkinoiden muutoksiin strategialla tulisi reagoida.
- Keinot erottautua ja luoda kilpailuetua eivät ole selkeitä henkilöstölle, joten ne eivät ole selkeitä myöskään asiakkaille.
- Strategia ei ohjaa tekemistä: strategia ei toteudu toimintojen ja tiimien arjessa käytännön tekemisen tasolla.
- Strategia reagoi muutoksiin hitaasti.
Moderni strategia muotoillaan asiakasymmärrystä hyödyntäen – yhdessä henkilöstön kanssa.
Yrityksen strategia modernilla tavalla tehtynä
Moderni strategia muotoillaan asiakasymmärrystä hyödyntäen – yhdessä henkilöstön kanssa. Liiketoimintaympäristön muuttuessa nopeammin kuin koskaan, sen tulee myös kyetä reagoimaan ketterästi ja tehokkaasti markkinoilla tapahtuviin muutoksiin.
Modernissa strategiatyössä:
- Selvitetään (ei oleteta) mitä asiakkaat, työntekijät ja muut sidosryhmät ajattelevat teistä – ja mitä odotuksia on huomisen asiakkaalla.
- Luodaan näkemys siitä, millaiseen tulevaisuuden kilpailuun ja toimintaympäristöön teidän yrityksen tulee valmistautua.
- Kirkastetaan se, miltä yrityksenne näyttää strategiajakson päätteeksi – ja millä valinnoilla siihen päästään: miten erilaistutte, erotutte ja luotte kilpailuetua valitsemillanne markkinoilla.
- Konkretisoidaan strategisen muutoksen tavoitteet, toimenpiteet, vastuut, roolit ja aikataulut.
- Luodaan ohjausmekanismit, joiden avulla strategia reagoi ketterästi ja tehokkaasti markkinoilla tapahtuviin muutoksiin.
Strategian laatiminen blogikirjoituksessa on avattu neljän askeleen kautta se, miten parannat merkittävästi strategiatyössä onnistumisen edellytyksiä.
Jos haluat tukevammat ohjeet aiheesta, voit latata modernin strategiatyön oppaamme TÄSTÄ.
Tehokasta ja tuloksellista yhdessä tekemistä
Olemme muotoilleet kymmeniä strategiaprojekteja sekä yksityisen että julkisen sektorin organisaatioille. Työskentelymme perustuu yhdessä tekemiseen, jossa meidän roolimme on ohjata, teidän päättää. Olemme kokeneita modernin strategiatyön ammattilaisia, sinä ja kollegasi teidän liiketoimintanne – ja asiakkaanne määrittävät ostokäyttäytymisellään lopulta sen, miten menestytte.
Teemme projektin tärkeimmissä päätöksenteon vaiheissa tiivistä yhteistyötä sinun ja kollegoidesi kanssa ja osallistamme asiakkaanne (nykyiset ja potentiaaliset) mukaan strategiaprosessiin. Muut työt hoidamme itsenäisesti.
Nykyinen projektiemme NPS=100, eli 100% asiakkaista suosittelee yhteistyötä kanssamme!
Näin simppelisti saat tarjouksen:
1️⃣ Varaa etätapaaminen TÄSTÄ, tai soita 040 7055 810.
2️⃣ Tavataan uudelleen ja käydään tarjous läpi. Siinä kaikki.
Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen modernin strategiatyön ammattilainen, palvelumuotoilija ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.
Kreapal numeroina
asiakkaista suosittelee
0 %* Vuodesta 2022 alkaen, jokaisen projektin asiakas on suositellut yhteistyötä kanssamme.
Ota yhteyttä.
Tai jätä viesti tällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.