Kreapal logo OTA YHTEYTTÄ >

KREAPAL BLOGI

Olemme kokeneita modernin strategiatyön ja palvelumuotoilun ammattilaisia, joten tiedämme mikä toimii käytännössä.

Emme fiksuttele blogissakaan niitä näitä: saat tuoreita näkökulmia ja konkreettisia ohjeita strategisen kilpailuedun rakentamiseen.

Tilaa uutiskirje TÄSTÄ

Palvelumuotoiluesimerkkejä vuosien varrelta

4.5.2022   |   Veikko Törrönen

Palvelumuotoiluesimerkkejä vuosien varrelta -blogikirjoituksen ajatus lähti asiakastarinoiden päivityksen yhteydessä. Huomasin tarinoita päivittäessä, kuinka monipuolisia ja merkityksellisiä projekteja olemme toteuttaneet palvelumuotoilua ja muotoiluajattelua hyödyntämällä vuosien 2017-2022 aikana!

”Anna joku käytännön palvelumuotoiluesimerkki.” on myös hyvin tyypillinen toive koulutuksissa ja valmennuksissa.

Toivon mukaan saat näistä muutamista asiakastarinoista ajatuksia ja inspiraatiota siihen, mihin palvelumuotoilua ja muotoiluajattelua voi hyödyntää – ja miten voisit hyödyntää sitä omassa työssäsi.

 

Muotoiluajattelu taipuu moneen. Hyödynnämme sitä pääsääntöisesti palveluiden-, strategian- ja asiakaskokemuksen yhteiskehittämiseen.

 

Muotoiluajattelu taipuu moneen

Muotoiluajattelu (design thinking) on ajattelutapa palvelumuotoilun ja kaiken muun liiketoimintalähtöisen muotoilun takana – ja se taipuu moneen eri kohteeseen. Hyödynnämme sitä pääsääntöisesti:

  1. Palveluiden yhteiskehittämiseen, eli palvelumuotoiluun.
  2. Strategian moderniin ja osallistavaan yhteiskehittämiseen, eli liiketoimintamuotoiluun.
  3. Asiakas- ja työntekijäkokemuksen systemaattiseen yhteiskehittämiseen.

Olemme kirjoittaneet asiakastarinoita isommista projekteista aina kun se on mahdollista (NDAt, kiireet ja muut hommat on välillä tiellä). Tässä 11 erilaisen asiakastarinan koottu linkkilista.

 

Palvelumuotoiluesimerkkejä

Haluatko oppia lisää? Voit ladata palvelumuotoiluoppaamme TÄSTÄ.
palvelumuotoilu esimerkkejä

 

Liiketoimintamuotoiluesimerkkejä

Liiketoimintamuotoiluoppaan voit ladata TÄSTÄ.
liiketoimintamuotoilu

 

Asiakaskokemuksen yhteiskehittämisen esimerkkejä

Asiakaskokemuksen systemaattisen kehittämisen ja johtamisen oppaan saat ladattua TÄSTÄ.
asiakaskokemuksen johtaminen

 

Suosittelemme muotoiluun kumppanin käyttämistä seuraavissa tilanteissa

  • Teillä on tarve päästä tehokkaasti liikkeelle: voitte luottaa, että ammattilainen suunnittelee toimivan prosessin.
  • Haluatte säästää aikaa: pystytte ulkoistamaan muotoiluprojektin suunnittelun, fasilitoinnin ja dokumentoinnin ulkopuoliselle kumppanille.
  • Projekti on teille liiketoiminnallisesti tärkeä: liiketoimintalähtöisen muotoilun ammattilaisella on kokemusta erilaisista toteutuksista, joten hän löytää haastavissakin tilanteissa toimivat tavat edetä tehokkaasti.

 

Saisiko olla apua kehittämiseen?

Asiakasarvon tuottaminen

Pyydä tarjous:
1️⃣  Varaa etätapaaminen TÄSTÄ, tai soita 040 7055 810.
2️⃣  Tavataan uudelleen ja käydään tarjous läpi. Siinä kaikki.

Kirjoittaja Veikko Törrönen on intohimoinen liiketoimintamuotoilija, palvelumuotoilija, valmentaja ja KREAPAL DESIGN Oy:n perustaja.

Jaa Someen:
FacebookTwitterLinkedIn

Kreapal numeroina

perustettu 0
projekteja + 0
valmennettua asiakasta + 0
fiksuttelua 0 %

asiakkaista suosittelee

0 %

* Vuodesta 2022 alkaen, jokaisen projektin asiakas on suositellut yhteistyötä kanssamme.

Ota yhteyttä.

   

Tai jätä viesti tällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

  • Tämä sivusto ja lomake on suojattu reCAPTCHA:lla ja Googlen Yksityisyyskäytännöllä sekä Käyttöehdoilla.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.