Työntekijäkokemus uudelle tasolle! | RD Velho Oy
Yhteistyömme sujui sanalla sanoen hyvin! Projektin lopputuloksena synnytetyt ketterät konseptit työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin kehittämiseen syventyvät ja keskustelu jatkuu aktiivisena.
Työntekijäkokemus uudelle tasolle!
Työntekijäkokemus uudelle tasolle – yhdessä! Meillä oli ilo toteuttaa kevään ja alkusyksyn 2018 aikana yrityskulttuurin ja työntekijäkokemuksen kehitysprojekti äärimmäisen mielenkiintoiselle ja innovatiiviselle yritykselle – RD Velho Oy:lle. Haastattelimme projektin päätyttyä yrityksen ihmiset-velhoa, Susanna Piristä, siitä, mistä hankkeessa oikein oli kyse ja miten se sujui. Alla haastattelun yhteenveto.
Kertoisitko aluksi hieman RD Velho Oy:stä
RD Velho Oy on kahdeksalla paikkakunnalla operoiva yli 270 henkilöä työllistävä suunnittelutoimisto, joka tarjoaa tuotekehitys- ja suunnittelupalveluita teknologiateollisuuden alalla toimiville yrityksille. Yritys on erikoistunut sulautettujen järjestelmien tuotekehitykseen sekä teollisen internetin (IoT) ratkaisujen suunnitteluun. Sen palvelukokonaisuudessa yhdistyy muotoilu, mekaniikka, ohjelmistot ja elektroniikka. Voit tutustua RD Velhoon tarkemmin täällä.
Minkälaisessa tilanteessa päädyit alun perin keskusteluihin yrityksemme kanssa?
Meillä on talo täynnä kovan luokan asiantuntijoita, hyvä kasvuvauhti päällä, mielenkiintoisia asiakkuuksia, systemaattista kehittämistä ja hieno sijoitus Great Place to Work -listalla. Tästä kaikesta huolimatta meillä oli epämääräinen fiilis siitä, että asiat eivät ole parhaalla mahdollisella tavalla, vaan ne voisivat olla vieläkin paremmin – ja nyt olisi oikea aika tehdä jotain eri tavalla kuin tähän asti.
Mutta, mikä on se asia, tapa tai toiminto, jota pitäisi uudistaa – ja miten siihen puututaan? Viisaus ei asu yhdessä päässä, eikä myöskään vain yksien seinien sisäpuolella.
Meihin vaikutuksen tekee aina asiantuntijuuden ja puhuttelevan persoonan yhdistelmä. Veikko ja Nina tiesivät mitä ovat tekemässä, ymmärsivät kuvauksen tilanteemme epämääräisyydestä ja tarjosivat siihen ratkaisua.
Mikä sai sinut lopulta valitsemaan yrityksemme?
Joskus sattuma puuttuu peliin oikealla hetkellä. Ensikosketus KREAPALiin tapahtui Veikon blogikirjoituksen kautta, joka puhutteli meitä. Meillä oli epämääräinen tarve, johon Veikko ja Nina tarjosivat ratkaisua. Saimme tarjouksen, epäröimme, istuimme alas ja keskustelimme tilanteemme ja heidän tarjoamansa palvelun läpi. Harkitsimme hetken ja päädyimme yhteistyöhön.
Meillä on talo täynnä asiantuntijoita ja meihin vaikutuksen tekee aina asiantuntijuuden ja puhuttelevan persoonan yhdistelmä. Veikko ja Nina tiesivät, mitä ovat tekemässä, ymmärsivät kuvauksen tilanteemme epämääräisyydestä ja tarjosivat siihen ratkaisua. Ei ollut suurta tarvetta lähteä kahlaamaan muita palveluntarjoajia lävitse.
Yhteistyö on sujunut sanalla sanoen hyvin! Tulosten perusteella on olemassa asioita, joihin olemme todella tyytyväisiä ja on olemassa asioita, joita voimme lähteä parantamaan.
Miten yhteistyö on mielestäsi sujunut?
Yhteistyö on sujunut sanalla sanoen hyvin: kommunikointi, roolit & vastuut, aikataulussa pysyminen, kohtaamiset ja tulosten jakaminen. Oppina prosessista sanoisin, että ei kannata aloittaa kick-offilla ennen lomia ja jatkaa toimenpidesuunnitelmalla lomien jälkeen. Miksi? Fiilis, joka osallistujilla on juuri ennen lomia, on ihan eri kuin lomien jälkeen. Sama kriittisyys saisi olla läsnä läpi matkan. Lomien jälkeen olimme selkeästi varsin ”tyytyväisessä” olotilassa ja katselimme asioita vihreiden lasien läpi eri tavalla kuin ehkä olisimme tehneet muuna ajankohtana – toki tämä haaste voi tulla vastaan ympäri vuoden.
Eniten tyytyväisyyttä herätti se, että tulosten perusteella on olemassa asioita, joihin olemme todella tyytyväisiä ja on olemassa asioita, joita voimme lähteä parantamaan. Nina ja Veikko toivat nämä asiat meidän eteemme kiteytettynä – kaunistelematta, mutta kauniisti pohjautuen sekä määrälliseen että laadulliseen tutkimukseen.
Projektin lopputuloksena synnytetyt ketterät konseptit työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin kehittämiseen syventyvät ja keskustelu jatkuu aktiivisena.
Mikä on ollut mielestäsi suurin hyöty, jonka olemme pystyneet tuottamaan?
Asioista keskustellaan laajemmin ja niistä on tultu tietoisiksi. Tutkimusdataa on mahdoton kumota, velhot ovat mielipiteensä lausuneet, nyt on aika uudistaa tekemistä. Projektin lopputuloksena synnytetyt ketterät konseptit työntekijäkokemuksen ja yrityskulttuurin kehittämiseen syventyvät ja keskustelu jatkuu aktiivisena. Mielenkiinnolla ja odottavaisin mielin katson, mitä kaikkea saamme yhdessä aikaan!
Kysyttäessä, kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluitamme ystävälle tai kollegalle?
10!
Apua kehittämiseen?
Pyydä tarjous:
1️⃣ Varaa etätapaaminen TÄSTÄ, tai soita 040 7055 810.
2️⃣ Tavataan uudelleen ja käydään tarjous läpi. Siinä kaikki.
Ota yhteyttä.
Tai jätä viesti tällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.