Kreapal logo OTA YHTEYTTÄ >

OKR-malli haltuun | Lehtipiste-konserni

KREAPAL on käytännönläheinen ja asiantunteva kumppani, jonka kanssa on helppo tehdä yhteistyötä. Saimme mitä sovittiin selkeällä suomella eikä konsulttijargonilla.

OKR-malli haltuun? Miten se toteutetaan käytännössä – ja mitä siinä tulee huomioida? Jos etsit napakkaa asiakastarinaa käytännön toteutuksesta, suosittelen jatkamaan lukemista.

 

OKR-malli haltuun Lehtipiste-konsernissa

Muotoilimme syksyn/talven 2023-2024 aikana mallin, jolla luotiin valmiudet Lehtipiste-konsernin OKR-työskentelyn käyttöönotolle ja skaalaamiselle.

Haastattelimme projektin päätyttyä konsernin talousjohtaja Nina Pyyhtiää siitä, mitä yhteistyössä tehtiin – ja mitä sen lopputulosena syntyi. Tässä yhteenveto napakasta haastattelusta.

 

Kertoisitko muutamalla sanalla Lehtipiste-konsernista

Lehtipiste on monialakonserni, jonka liiketoiminta on jaettu kolmeen liiketoimintayksikköön: lehti-, kortti-, ja pakettiliiketoimintaan. Valtakunnallisen jakeluverkostomme kautta toimitetaan aamuvarhain noin 4100 myyntipisteeseen sanoma- ja aikakausilehtien irtonumeroita, keräilytuotteita ja pokkareita. Asiakkaitamme ovat lukuiset kotimaiset ja ulkomaiset kustantajat ja tavarantoimittajat.

Konsernimme liikevaihto vuonna 2022 oli noin 94 M€. Printin elinkaaren hyvinvoinnista huolehtimisen lisäksi haemme kasvua muilta toimialoilta kuten kortti- ja paketointi- sekä kuljetus- ja pakettiliiketoiminnasta. Visionamme on olla Suomen tehokkain jakeluyhtiö ja kumppaniemme preferoima vastuullinen kumppani.

Lisätietoja Lehtipiste-konsernista TÄSTÄ.

 

Kuvaile haastetta, joka teillä oli ennen yhteistyötämme 

Lehtipiste-konserni on kasvanut ja monimuotoistunut vahvasti viime vuosina. Kompleksiteetin kasvaessa halusimme luoda OKR-mallilla selkeyttä ja yhdenmukaisuutta eri liiketoiminta-alueittemme tavoiteasetantaan ja seurantaan.

 

Miksi valitsitte juuri meidät kumppaniksi?

Suosittelun kautta päädyimme keskusteluun ja yhteistyöehdotus sopi meille hyvin.

 

Mitä projektissa tehtiin – ja mitä sen lopputuloksena syntyi?

Projekti eteni KREAPALin valmiilla mallilla, joka sovitettiin meidän tekemiseen ja aikatauluihin. Työssä oli seuraavat vaiheet:

1. Ymmärrys 
Kiteytimme yhdessä lähtötilanteen vastaamalla seuraaviin ydinkysymyksiin: mikä nykyisessä tavassamme toteuttaa strategiaa toimii hyvin – mikä voisi toimia paremmin.

2. Pilotointi
Osalla meistä oli kokemusta OKR-työskentelystä edellisistä työpaikoista – osalla ei. Vaikka saimmekin teoreettisen taustan OKT-mallista heti yhteistyön alettua, pidimme hyvänä ajatuksena varmistaa ennen konseptoinnin vaihetta pilotoinnin kautta se, että todella ymmärrämme mistä on kyse. Pilotoimme mallia yhden kvartaalin ajan konsernin johtoryhmällä.

3. Konseptointi
Pilotin jälkeen ymmärsimme paljon selkeämmin sen, mikä on meille paras tapa ottaa OKR-malli haltuun. Tässä vaiheessa linjasimme muun muassa: roolit ja vastuut, työskentelyn rytmityksen (vuosikello) – ja periaatteet tavoitteiden, avaintulosten ja toimenpiteiden asettamiseen.

4. Skaalaaminen
Työn viimeisessä vaiheessa teimme suunnitelman sille, miten tulemme ottamaan mallin käyttöön koko organisaatiossa vuoden 2024 aikana.

 

Yhteistyö oli vaivatonta ja selkeää. Saimme mitä sovittiin selkeällä suomella eikä konsulttijargonilla.

 

Miten yhteistyö mielestäsi sujui?

Yhteistyö oli vaivatonta ja selkeää. Saimme mitä sovittiin selkeällä suomella eikä konsulttijargonilla.

 

Terveiset päättäjille, jotka harkitsevat vastaavan palvelun ostamista?

KREAPAL on käytännönläheinen ja asiantunteva kumppani, jonka kanssa on helppo tehdä yhteistyötä. Ajankäytölle ja investoinnille saa suoraa arvoa.

 

Kuinka todennäköisesti suosittelisit palveluamme?

10.

 

OKR-malli haltuun?

okr-malli

Pyydä tarjous:
1️⃣  Varaa etätapaaminen TÄSTÄ, tai soita 040 7055 810.
2️⃣  Tavataan uudelleen ja käydään tarjous läpi. Siinä kaikki.

Jaa Someen:
FacebookTwitterLinkedIn

Ota yhteyttä.

   

Tai jätä viesti tällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

  • Tämä sivusto ja lomake on suojattu reCAPTCHA:lla ja Googlen Yksityisyyskäytännöllä sekä Käyttöehdoilla.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.