Kreapal logo OTA YHTEYTTÄ >

Ajankohtaista

Liiketoiminnan kehitysrahoitus häiriötilanteissa

18.3.2020   |   Veikko Törrönen

Liiketoiminnan kehitysrahoitus häiriötilanteissa on Business Finlandin 17.3.2020 julkaisema palvelu Suomessa toimiville PK-ja midcap yrityksille, joiden liiketoiminta kärsii koronavirustilanteesta. Rahoituspalvelussa on kaksi eri vaihtoehtoa: esiselvitys liiketoiminnan häiriötilanteisiin ja kehittämisrahoitus liiketoiminnan häiriötilanteisiin. Rahoitus aukeaa yritysten haettavaksi 19.3.2020!

 

liiketoiminnan-kehitysrahoitus-häiriötilanteissa

 

Kenelle rahoitusta voidaan myöntää?

Liiketoiminnan kehitysrahoitus häiriötilanteissa rahoituspalvelu suunnataan toimialoille, jotka kärsivät koronaepidemian vaikutuksista vakavammin: matkailuyritykset ja matkailun oheispalveluja tuottavat yritykset, luovien alojen yritykset sekä kaikki muut toimialat, joiden toimitusketjujen toimivuuteen koronavirustilanne on vaikuttanut tai on vaikuttamassa. Rahoitusta voidaan myöntää myös kotimarkkinoilla toimiville yrityksille. Rahoitusta ei voida myöntää, jos kyseessä on suuri yritys (liikevaihto yli 300M€), toiminimi, julkinen tai voittoa tavoittelematon organisaatio, säätiö, yhdistys tai ahvenanmaalainen yritys.

 

Esiselvitys liiketoiminnan häiriötilanteissa?

Yritys voi selvittää ja suunnitella itselleen esimerkiksi uusia liiketoimintoja, korvaavia toimitusketjuja, tuotannon organisoimista sekä työn muutoksesta johtuvien uusien toimintatapojen kehittämistä koronan aiheuttamassa häiriötilanteessa ja sen jälkeen. Rahoituksen suuruus on enintään 10 000€.

Rahoitettavassa projektissa voidaan selvittää sitä, mikä voisi olla liiketoiminnan uusi mahdollinen suunta, asiakasjoukko ja toteutusvaihtoehdot poikkeusoloissa ja niiden jälkeen. Selvitystyön kohteena voivat olla esimerkiksi

  • Uudet markkina- ja asiakastarpeet
  • Uudet kumppaniverkostot
  • Uudet tavat organisoida työtä ja tuotantoa
  • Uudet palvelut ja tuotteet
  • Mikä tahansa muu yritykselle uusi toimenpide, jonka yritys kokee tarpeelliseksi tässä tilanteessa

Esiselvityksessä avustuksen suuruus on 80% projektin hyväksytyistä kokonaiskustannuksista ja ennakkoa voidaan maksaa 70% myönnettävän avustuksen määrästä. Hyväksyttäviä kustannuksia ovat yrityksen omat palkkakustannukset sivukuluineen siltä osin kuin henkilöstö tekee työtä projektille sekä ostettavat palvelut. Business Finlandin rahoituksen suuruus on enintään 10 000 € (hankkeen kokonaisbudjetti tällöin 12 500 euroa).

 

Kehittämisrahoitus liiketoiminnan häiriötilanteissa?

Rahoituksella yritys voi kehittää niitä asioita, joita se on tunnistanut ja jotka parantavat yrityksen mahdollisuuksia koronan aiheuttamassa häiriötilanteessa ja sen jälkeen. Toimenpiteiden seurauksena yritykselle pitää syntyä uusia ratkaisuja tuotteisiin tai tuotantoon liittyen. Rahoituksen suuruus on enintään 100 000€.

Rahoitus voi kohdistua myös uusien asioiden pilotointiin yrityksen liiketoiminnassa. Kehittämistoimenpiteiden kohteena voi olla esimerkiksi

  • Uusia palveluja ja tuotteita
  • Uusia kumppanuus- ja alihankintamalleja
  • Uusia toimintamalleja työn ja tuotannon organisoimiseksi ja siirtämiseksi Suomeen
  • Mikä tahansa muu yritykselle uusi toimenpide, jonka yritys kokee tarpeelliseksi tässä tilanteessa

Kehitysprojektissa avustuksen määrä on 80% projektin hyväksytyistä kokonaiskustannuksista ja ennakkoa voidaan maksaa 70% avustuksen määrästä. Hyväksyttäviä kustannuksia ovat yrityksen omat palkkakustannukset sivukuluineen siltä osin kuin henkilöstö tekee työtä projektille sekä ostettavat palvelut. Business Finlandin rahoituksen suuruus on enintään 100 000 € (hankkeen kokonaisbudjetti tällöin 125 000 euroa) ja se voidaan myöntää yritykselle vain kerran.

Lähde ja tekstin alkuperä Business Finland. Tarkemmat tiedot tästä.

 

Miten muotoilutoimisto voi auttaa tilanteessa?

Liiketoimintojen digitalisointi ja automatisointi koetaan monessa organisaatiossa muutoksesta selviytymisen edellytykseksi ja olemme osittain samaa mieltä. Haluamme kuitenkin painottaa, että pohjimmiltaan liiketoiminnat palvelevat ihmisiä – eri tasoilla. Siksi jokaisen organisaation tulee ymmärtää ihmisiä – ja tuottaa heille yhdessä enemmän merkitystä ja arvoa.

 

 

Autamme organisaatiotasi ymmärtämään ihmisiä ja tuomaan ihmisten tarpeet osaksi yhdessä muotoiltavaa ratkaisua.

 

Miksi KREAPAL?

Olemme energinen ja tuloksekas liiketoimintamuotoilun, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen asiantuntijayritys – ja helkkarin hyviä siinä mitä teemme: suositteluasteemme NPS (Net Promoter Score) > 95! Annetaan asiakkaidemme kertoa omin sanoin miksi KREAPAL.

Se meistä, meitä kiinnostaa kuulla sinusta! Kuuntelemme sinua ja yrityksesi tarpeita – ja autamme tuen hakemisessa. Kerromme myös reilusti, jos emme ole organisaatiollesi paras mahdollinen kumppani – ja ehdotamme sopivampia tekijöitä. Soita 040 7055 810 tai

liiketoiminnan-kehitysrahoitus-häiriötilanteissa

 

Jaa Someen:
FacebookTwitterLinkedIn

Kreapal numeroina

perustettu 0
projekteja + 0
valmennettua asiakasta + 0
fiksuttelua 0 %

asiakkaista suosittelee

0 %

* Vuodesta 2022 alkaen, jokaisen projektin asiakas on suositellut yhteistyötä kanssamme.

Ota yhteyttä.

   

Tai jätä viesti tällä lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä.

  • Tämä sivusto ja lomake on suojattu reCAPTCHA:lla ja Googlen Yksityisyyskäytännöllä sekä Käyttöehdoilla.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.